קטע מהעבודה

סעיף 25 לחוק העונשין, מגדיר את עבירת עבירת הניסיון בקבעו, שאדם העושה מעשה כאשר המעשה הוא חלק משרשרת התרחשויות שיכולה להוביל להגשמת העבירה הפלילית, חוצה את הגבול הפלילי וראוי לעונש. יתירה מכך, סעיף 26 לחוק העונשין מוסיף וקובע בדבר הניסיון הבלתי צליח ולפיו, גם אם המנסה עושה את המעשה בכוונה לבצע את העבירה המושלמת אך הדבר לא מסתייע בידו בשל נסיבות חיצוניות לו, ראוי לענישה. 

 בעבר, לפני תיקון מס' 39 לחוק העונשין, אדם המנסה לבצע את העבירה יישא באחריות פלילית להתנהגות זו, וברגע שהחליט להפסיק את השלמת העבירה יהיה נושא באחריות עד לנקודת הפסקתה, דבר זה חל על שותפים לעבירה. ועוד לפני אותו תיקון, לא הייתה שום השלכה משפטית לחרטת העבריין, ומבחינת העונש הוא היה מקבל מחצית העונש הקבוע בעבירה.

 כיום, בעידן שלאחר תיקון מס’ 39 האמור, גישת המשפט היא שככל והמנסה לא חצה רף ההכנה ועבר אל תחום הביצוע של העבירה העיקרית, למרות שמטרתו וכוונתו לעשות כן, או אז יש לפטרו מאחריות פלילית.

 בתוך כך, נעשה שינוי גם לגבי אופן ביטוי הסלידה החברתית מהניסיון הפלילי, הרואה בניסיון לבצע עבירה בחמורה דומה לביצוע העבירה המושלמת. תפיסה מושתתת על כך, שהיסוד הנפשי בעבירות הניסיון הוא ברמת אשמה גבוהה, כוונה או מטרה, ועל כן הגישה החדשה לפיה אשמתו של המנסה אינה מצדיקה הפחתה אוטומטית בעונש, כי אם יחס עונשי הולם.

 יחס זה, נועד לתת משקל לשוני שבין השלכות הניסיון לבין השלכות הביצוע השלם של עבירה, אך מבלי לאפשר למזל להשפיע על הכרעת הדין. זאת נעשה על ידי התמקדות גדרי הניסיון הפלילי בעושה עצמו ולא בתוצאות מעשיו, אם התגשמו ואם לאו.

 ברגע שגישת המשפט מכירה גם בניסיון שאינו מושלם, כאשר העושה עדיין לא השלים את כל הפעולות הנדרשות מצדו להשלמת ביצוע עבירה, קשה – אם לא בלתי אפשרי – להצביע על קריטריון יחיד לתחימת הגבול, שיאפשר לקבוע במדויק את הנקודה שהחל ממנה חרגו פעולותיו של העושה משלב ההכנה ועברו לשלב הניסיון.


תוכן עניינים

מבוא   

שאלת מחקר     

פרק א: עיקרים בדיני העונשין   

הגישה המנחה ליישום המשפט הפלילי    

פרק ב: המסגרת הנורמטיבית לעבירת ניסיון       

היסוד העובדתי של הניסיון הפלילי        

היסוד הנפשי של הניסיון הפלילי

ניסיון בלתי צליח          

פרק ג: תחימת הגבול בין הכנה לניסיון   

הבחנה עונשית בין מעשי הכנה לבין ניסיון          

פרק ד: גישת המשפט בארה"ב   

סיכום  

ביבליוגרפיה     

פרטים נוספים

דיני עונשין בין מעשה הכנה לניסיון

מק"ט

880181

מספר עמודים

34

מספר מילים

10820

מספר מקורות בעברית

30+

מספר מקורות באנגלית

7

מחיר (כולל מע"מ)

320 ₪


אפשרויות תשלום

אפשרויות התשלום לרכישת החומר האקדמי הם: כרטיסי האשראי המוכרים בארץ מכל הסוגים, PayPal, או העברה בנקאית (בתיאום טלפוני מראש ) 24 שעות ביממה.
מיד לאחר ביצוע ואישור התשלום העבודה תשלח למיל שהוזן בעת הרכישה. לתיאום תשלום דרך הטלפון ניתן להתקשר לטלפון מספר: 052-4041788


Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/academicstock/public_html/detail-page.php on line 444